W dniu 11.03.2015 r. fundacja przeprowadziła seminarium w Kołudzie Wielkiej na temat walorów kołudzkiej gęsiny i jagnięciny oraz korzyści płynących z ich przetwarzania i uczynienia z nich lokalnej marki. W seminarium brali udział hodowcy, przedstawiciele gastronomii, środowiska naukowe oraz media. Seminarium umożliwiło promocję kołudzkiej jagnięciny i gęsiny wobec kluczowych dla wzrostu jej spożycia ogniw jakimi są gastronomia miejska, agro-gastronomia i lokalni przetwórcy. Pokazano jak efektywnie i efektownie wykorzystać tuszki gęsi owsianej kołudzkiej białej i merynosa barwnego z kołudzkiej hodowli. Było to przedsięwzięcie promocyjne mające na celu rozpowszechnienie wiedzy na temat walorów kulinarnych i zdrowotnych tychże lokalnych produktów markowych a także chowu przyzagrodowego jako szansy dla małych gospodarstw wiejskich. Zrealizowane przedsięwzięcie skierowane było do restauratorów „gęsinowego szlaku” i innych zainteresowanych podawaniem jagnięciny, małych i średnich przetwórców wymienionych mięs, miejscowych hodowców i gospodarstw agroturystycznych oraz dziennikarskiego środowiska zajmującego się branżą rolno – spożywczą (dziennikarze prasowi, radiowi i telewizyjni, krytycy i blogerzy kulinarni). Seminarium zostało zrealizowane ze środków Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.